Dijital Girişimlerinizde Değer Yaratmanın 3 Yolu Nedir?

DİJİTAL GİRİŞİMLERİNİZDE DEĞER YARATMANIN 3 YOLU NEDİR?
MIT Bilgi Sistemleri Araştırma Merkezi’nin düzenlediği araştırma brifingine göre, şirketler dijital girişimlerini geliştirirken 3 tür değer yaratmayı ve izlemeyi hedeflemelidir:
1- Operasyonlardan Elde Edilen Değer
2- Müşterilerden Elde Edilen Değer
3- Ekosistemlerden Elde Edilen Değer
(Alt not olarak yazılacak)
* Dünyanın farklı bölgelerinden 23 şirket yöneticisiyle yapılan derinlemesine görüşmeler ve 1311 yöneticinin katıldığı küresel bir anketten elde edilmiştir.

1-Operasyonlardan Elde Edilen Değer (Şirketler operasyonlardan değer yaratmada ortalama yüzde 54 etkili oldu)
-Şirketler azalan maliyetler, artan verimlilik ve hız yoluyla ticari operasyonlarını dijitalleştirmenin avantajlarından yararlanır.
-Bunun nasıl yapılacağına ilişkin örnekler arasında modüler bileşenler geliştirmek, süreçleri otomatikleştirmek ve daha çevik hale gelmek yer almaktadır.
2-Müşterilerden Gelen Değer (Şirketler müşterilerden değer yaratmada ortalama yüzde 40 etkili oldu)
-Şirketler çapraz satış (mevcut bir müşteriye farklı şeyler satarak) ve yeni teklifler yoluyla müşterilerden daha fazla gelir elde eder.
-Dijital girişimler şirketlerin müşteriler hakkındaki bilgilerini genişletmelerine ve onlara daha fazla seçenek sunmalarına olanak tanır. Böylelikle şirketler artarak süren “müşteri bağlılığından” da yararlanır.
3-Ekosistemlerden Gelen Değer (Şirketler ekosistemlerden değer yaratmada ortalama yüzde 30 etkili oldu)
-Ekosistemlerden değer yaratma büyük ve geleneksel şirketler için yeni bir konudur.
-Bir şirket ortak bir müşteri grubu için toplu değer yaratmak ve ortak faydayı optimize etmek üzere farklı şirketlerle amacı tanımlanmış bir işbirliği düzeni kurarak dijital bir ekosistem oluşturur.
– Bu ekosistem müşteriler açısından genellikle bir iş alanını kapsayan gidilecek tek bir yer konumundadır. Önemli etmenler arasında dijital bağlantılar ve ekosistem verilerine erişim yer almaktadır.

keyboard_arrow_up